.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
قابل توجه مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ؛
ضرورت تغییرات مبتنی بر شایسته سالاری در آموزش و پرورش مازندران / به نگاه جناحی و سیاسی و تعصبات منطقه ای پایان دهید
شمال نیوز : یکی از مهمترین دلیل تغییر در مدیرکلی آموزش و پرورش مازندران که در ماههای پایانی سال گذشته روی داد ، ضرورت اصلاح رویه گذشته و اهتمام به شایسته سالاری در تمامی سطوح مدیریتی در این اداره کل بوده است.....

شمال نیوز / کوروش غفاری چراتی : تردیدی وجود ندارد که

آموزش و پرورش یکی از مهمترین مدیرکل جدید آموزش و پرورش مازندران مشخص شدنهادهای زیرساختی  توسعه در تمامی جوامع محسوب می شود.از این رو  هرگونه بی تدبیری و یا بی اعتنایی به کاستی و نواقص  ساختاری و مدیریتی در این نهاد کلیدی و ارزش آفرین،  تبعات سنگینی برای ملتها درپی خواهد داشت.

 

به اعتقاد متخصصان ، سلامت و موفقیت نظام آموزش  و   پرورش در نیل به اهداف کلان با تقویت قانونگرایی  واجرای دقیق اصول شایسته سالاری در همه زیربخشهای  آن ارتباط مستقیمی دارد.به همین جهت کارشناسان همواره بر ضرورت صیانت از سلامت آموزش و پرورش و اجرای دقیق اصول شایسته سالاری در آن با حساسیت مضاعفی تاکید دارند.

 

آنچه مسلم است عدم آسیب شناسی چالش ها و کاستی های نظام تعلیم و تربیت و مزمن شدن آن، قطعا به خروجی مخرب و تعمیق ناهنجاری ها در جامعه منجرخواهد شد.

 

یکی از چالش های ساختاری آموزش و پرورش در دوران کنونی، دخالتهای خارج از ضرورت و عمدتا منفعت گرایانه سیاسیون در این نهاد فرهنگ ساز بوده است.دخالتهایی که به گفته متخصصان ، دستاوردهای آن جز تعمیق چالش ها و بروز ناکارآمدی های مدیریتی و تحمیل خسارات پیدا و پنهان به فرایند تعلیم و تربیت نبوده است.

 

متاسفانه در سالهای اخیر ، علی رغم تاکید مقامات ارشد نظام به ویژه مقام معظم رهبری مبنی بر عدم دخالت سیاسیون منتسب به جناح های مختلف در فرایند نظام تعلیم و تربیت، بازهم شاهد نگاه غیرعلمی و غیر منطقی سیاسیون به این نهاد مقدس در چارچوب اهداف حزبی ، جناحی و شخصی هستیم.

 

یکی از آفتهایی که در سالهای اخیر دامنگیر آموزش و پرورش شده است حضور عناصر منتسب به ستادهای انتخاباتی کاندیداهای احزاب گوناگون در کرسیهای مدیریتی این نهاد مقدس در سطوح مختلف بوده است.فرایندی که خسارات آن بربدنه نظام آموزش و پرورش ناگفته پیداست و نیازی به واکاوی بیشتر ندارد.

 

بی تردید استان مازندران یکی از استانهایی بوده است که در سالهای اخیر بواسطه برخی بی تدبیری ها و اعمال نگاه جناحی و سیاسی و تعصبات منطقه ای،از این روند نامیمون متضرر شده که انتقادات مکرر و متعدد جامعه فرهنگیان استان را به موازات بازتابهای رسانه ها درپی داشته است.

 

آنچه مسلم است یکی از مهمترین دلیل تغییر در مدیرکلی آموزش و پرورش مازندران که در ماههای پایانی سال گذشته روی داد ، ضرورت اصلاح رویه گذشته و اهتمام به شایسته سالاری در تمامی سطوح مدیریتی در این اداره کل بوده است.

 

آنچه مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان مازندران باید بداند این است که بسیاری از فرهنگیان و دلسوزان آموزش و پرورش استان از روند مدیریت گذشته در این اداره کل ناراضی بوده و هستند و این اعتراض را در فضاهای گوناگون رسانه ای بوضوح ابراز نموده اند که قطعا جناب دکترسعدی پور بیش از دیگران از دیدگاهها و نظرات انتقادی همکاران فرهنگی خود آگاهی دارند.

 

با این وجود ، آنچه ایشان باید به آن اهتمام داشته باشند این است که؛ هدف غایی از حضور ایشان در جایگاه مدیرکلی آموزش و پرورش استان ،اجرای برنامه دقیق عملیاتی با هدف اصلاح کاستی های مدیریتی گذشته ، ضرورت شایسته سالاری و پرهیز از هرگونه انتصاب سیاسی و سفارشی و همچنین ترسیم خط پایان حضور منتسبان سیاسیون و ستادهای انتخاباتی نمایندگان مجلس در جایگاههای مدیریتی است.

 

خلاصه کلام اینکه؛ به هیچ عنوان استمرار حضور لیدرهای ستادهای انتخاباتی نمایندگان مجلس کنونی که همگی آنان بواسطه عملکرد ضعیف شان با رای منفی شهروندان هوشمند استان مواجه شدند در جایگاههای مدیریتی آموزش و پرورش استان که رسالت سنگین تربیت نسل آینده را برعهده دارد ،پذیرفتنی نیست.درمجالی دیگر بازهم به این مهم خواهم پرداخت.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.19 seconds.